Khamis, 2 Julai 2009

sensitip

Si A, Si B dan Si C (C bukan China brand) member mase blajar dimenara gading..(hahaha...gua bile da masuk U..xrase berada kt Menara pon...)

Si A & B da berkahwen...Si C maseh bujang

Situasi 1-->>selepas berkahwin
venue-->> kedai makan

Si A &B sik cakap pasal life after married...
Si C???senyum & makan

Situasi 2:semasa mengandung
venue-->>umah Si A

Si A & B bincang pasal pregnancy
Si C-->>tgk tv

Situasi 3-->>selepas keduanya mendapat anak
venue-->>umah Si B

Si A & B bercakap ttg baby, susu, diapers, asben, time, walker, stroller..etc
Si C hanya bermain game sambil makan dan tgk tv

siapa yang xde perasaan sensitip?sensitivity tiada dlm diri si A dan B kah??why not derang bercerita pasal kisah time blaja..or saje mengimbau kenangan lalu...instead off bercakap ttg sesuatu yang blom berlaku pada si C??

or..adekah si C patot menyibuk dan bg idea yang xberapa relevan hya berdasarkan pengalaman orang lain dan patutkah dikongsi bersama cerita ttg bende yang die belum lalui??and juz join the group wpon sekadar mendengar??(think +ve? barangkalai?)

i'm sure dat si C is gonna b the greatest mother ever pas ni sbb slalu dgr pasal hal rumah tangga orang lain....leh dapat immunity xyah g Kursus Kahwin barangkali..

20 ulasan:

Kikuri-sama berkata...

Been there, done that! In fact half of my frenz are married... Tapi aku relax je. Lantaklaaa.. aku tak nampak mane besh nye kawen... Sebab dorang asyik citer pasal kebizian dorang aje... Malas la nak kawen camtu... hahahah...

@tune® berkata...

tu la...xsemestinya kahwin ko selesai masalah..
xsemestinya kawen ko kire macam life da perfect!!

kekdang aku menyampah bace blog orang dah kahwin..leh camtu..top tu blog die..sukati die la kn??

Kapten Luffy berkata...

hehehe

aku pun tak faham perasaan si c

mrs popo~ berkata...

hurm..
nadia fhm perasaan si c..
sbb kwn nadia pnh trase bile kwn2 asek cite psl bf,tp die tade bf..

tp,tak smstinye tak kawen lg or tade bf,org tuh adalah loser..
lg tade pening kepala..

helomynameisjaye berkata...

ah A ngan B rasis nak mampus.dah la buli C secara emosi.

mugiwara berkata...

kalau wa, wa saja2 mnyebok2 kepochi2 tanya soklan2 pedas~

Azrine Razak berkata...

Deraan emosi pada si C. Tp si C mesti akan menyampuk kalu si A & B citer pasal keje umah dh berlambak, laki malas nak tolong, umah bersepah.huahuahua..

*Atune, ko jangan menyampah bc blog org dah kawen..hahha

en_me berkata...

mungkin si C takkan kawen sampai bila-bila kerna selalu dengar masalah rumah tangga ghiteww.. ekeke, oopsss..

camcilah berkata...

Tu arr perasaan aku bilamana opismate semua mak budak dan bapak budak..balik2 isu rumah tangga..haish...bosan ok.
Sunguh aku tataw nk join ibu2 dan bapa2 nyer perbualan.

suya berkata...

lempang je A ngan B.

kotaklimasegi berkata...

aku pernah gak dok dalam situasi C nih..
biasanyer aku buat tak tahu jer..
kalau time tuh kat kedai makan... aku layan makan..
kalau time tuh kat umah.. aku layan tv.. tak pun layan anak dier..

tapi mmg tak patut A & B tuh..

mamai berkata...

motivasi dan pengajaran pada si C supaya cepat kawin dan tau sattle masalah lepas kawin

Aloy Paradoks berkata...

ala... si c boleh je... citer kuar dating dengan boypren tu... makan malam romantis dll.

Aloy Paradoks berkata...

cerita tentang kebebasan dan tiada konkongan..

::Putri Naza:: berkata...

sape suh si C tuh join gak biler jumpa ber3
klu aku avoid that situation better than makan hati
dah tahu yg si A & si B mesti citer pasal life diorang

macha_sezs berkata...

errrr~~~~
*blank*


lalala~
jom tgk wayang!

MaSHee berkata...

Mungkin kena berdiplomasi skit kot ek. Kalau citer2 lain aku x interested sgt. Tp bab citer2 dlm kain syok gak nak dgr...keji x aku? kui..kui..kui..

@tune® berkata...

luffyy-->>
xperlu memahaminya


nadia-->>
aku xckp mereka adalah loser....it juz dat kene go wif lflow la die nih

CBM-->>
saiko minah A dan B kan?

mama aqim-->>
hihi...depends on penyampaian..but most of it ive been totured sket

but tu kan blog korang..sukati korang la kn?

en_me-->>
salah...die akan berkahwin..tp she can be precisely

camcilah-->>
mmg..myampah!!

arfa-->>
done dat!!

mamai-->>
kire risk die dr 100% ke 5 % la..

aloy->>
owh..mereka akan cut..sbb mereka berdua..si C seorang

pu3-->>
no...this is the first gathering after quite sumtimes...so..they were besfwen before...

she maybe didnt expect this would be happen..

lgpon da lame xjupe...so xsalah kot klau die jupe..it juz dat si A and B kene tau ape topic la kn

macha-->>
cite ape?
jum!

kau dia dan kamu-->>
xkeji...si C ade dgr perkataan baru...atua aksi baru barangkali>??

macha_sezs berkata...

agaga.laju aje.

ice age3!!

@tune® berkata...

macah-->>
ayuh!!
yeay!!!!