Isnin, 8 Disember 2008

pertandingan tarik tali di raye haji

jarang sekali kita melihat pertandingan tarik tali..selalunye...ia akan dimainkan ketika sukaneka bersama acara lari dalam guni, mencari gula² dlm tepung ataupon membawa bola ping pong didalam sudu. ia akan berlaku di padang bukan?

"Tarik!!!Tarik!!!tarik!!!"
teriak si ketua...

"Tarik kuat lagi!!!Tarik!!!!"
si ketua tidak puas hati...

dalam hujan gerimis dr malam dibawa ke pagi..dari pagi dibawa ke petang...mereka tetap melakukan pengorbanan kerana ini adalah sesuatu yg telah dipertanggungjawabkan oleh empunya diri...

acara tarik tali dgn lembu


lembu hendak dibawa ke arah lubang yg telah digali tuk penyembelihan...



phewwww....susah gak keje korban nih...

**my deepest condolences to penghuni rumah mewah di bukit antarabangsa...sungguh antarabangsa yg menjadi korban, sri lanka, Indon, India, Melayu, Cine...

12 ulasan:

DarabDua berkata...

gua nak cadangkan kasi ubat tido kat lebu pehtu sembelih!
amcam?
senang sikit!
heh!

Kikuri berkata...

Sebab tu aku tak penah pegi tgk lempu kene semelih... nanti aku syahdu... Org ckp kalu sedey tak leh makan..

Heheheh.. tapi aku nak...

Monkey D Luffy berkata...

aku nak makan kepala lembu

@tune® berkata...

darab dua-->>
gua bajet lu yg tido...sbb lembu tuhxlut punye mkn ubt tido

kikuri-->>
syahdu kunun..sudahla...lu kan plg ske mkn lembu...

luffy-->>
kepala lembu masak cili api barangkali?

saya berkata...

mujur acara tarik tali je, buatnya ada acara tomoi lak dnegan pak lembu tu lagi haruuu...hehehhee... selamat aidiladha...

chucky berkata...

tak tepikir aku acara tomoi besame lembu,
tp agak unik gak

sultan berkata...

ah... x aci. lembu sekor org ramai. kompon la lembu tu kalah teruk...

Nadine Zuharra berkata...

sedap kalau dapat makan sup daging lps acara korban tuh..lg2 time musim ujan camnih..huhu

ilazz berkata...

lembu kat surau dpn umah aku x byk songeh. ikut jek apa orang soh. Educated nyer lembuss.

wehh tanah guntuh tu kat ngn area umah aku lerr. Abis ler rega umah kompem jatuh pas nihh. sepoil sungguh!

@tune® berkata...

saya-->>
tomoi??erm..kalau ade tomoi kene ade ong bak..baru seangkatan kan...

caki-->>
unik kan..tp leh pelbagaikan lg aku rase...

sultan-->>
konfem la kalah..kalau x..mcm mane aku leh mkn daging lembu smlm...yummayyyyyy

nadine-->>
mmg beb...perghhhhhhhh...smlm mmg syahdu mkn sup tuh,...

ilazz-->>
lembu tuh bukan educated..die da pasrah dah...

abesla..dah la ko nk jual umah ko tuh..aiseh!!

Mr PenyuBiru berkata...

apsal snap dari kejauhan jer.pi la dekat skit.ehehe..

@tune® berkata...

mrpenyu-->>
gua menjaga aurat terhadap lelaki2 yg berada di hadapan...amacm..kukuh x alasan gua?