Sabtu, 22 Ogos 2009

wong jowo

♫kalau aku letto...wes pasti aku wong jowo...♪

oke..gua jawa..so what??

hihi...

JAWA-->>Bahasa Malaysia

Man-->>nama seorang lelaki (mamai..bukan kamu oke...pinjam nama saje)

Mantu-->>Menantu

Tuku-->>membeli

Ketek-->>Monyet

1. Man tuku ketek bermaksud-->>Man membeli Monyet..
(wat pe man beli monyet??sukati Man la...)

2. Mantuku ketek bermaksud-->>Menantu aku moyet??
(ni mesti kes menantu jahat nih, ade scandal ngan indon..xpon gadis muda...xpon ape² ajelah)

18 ulasan:

Mohd Ariff berkata...

sahur!sahur!

@tune® berkata...

ye la..
sahur la nih

Nadine Zuharra berkata...

sahur makan ape tuu..? hehe

selamat berpuasa buat @tune sefamily.. bulan2 puase ni turun ke ladang takk..? : )

mugiwara berkata...

time sahur pun bole tingat monyet?

spisis pelik ni.

zairi berkata...

lu cuba tranformers =

"sahaja aku berpuasa esok hari pada bulan ramadhan kerana Allah Ta'la.."

@tune® berkata...

nadine-->>
thanx ye...
selamat berpuasa juga buat nadine sekeluarga..
maaf zahir batin

mugi-->>
eleh...
puasa tetap pose...

sampingan biasa la...

zairi-->>
dah la..
sebulan punya aku bace

jasrina rahim berkata...

aku melayu sejati k. muka aje org kata mcm jawa..

en_me berkata...

hmmm..

saya lah berkata...

hukhuk..wa tau soto je..

Paradoks berkata...

Gua mewakili seluruh ahli PARADOKS mengucapkan selamat ber Ramadhan kepada kalian dan moga Ramadahan kali ini menjanjikan seribu kerahmatan buat kita semua. amin.
-Aloy Paradoks

{lumut} berkata...

haha..lawak dowh entry neh..
menantu ku monyet..
musykil jup.
suke lompat2 ke menantu die tuh.

Kikuri-sama berkata...

Whoaaa.. gau mau tabik spring sama luu!!!! Perghh! Aku wong jowo ni, hanya pada nama saja...

Salah bapak akulaa.. dia tak pernah nak ajor... hehehe..

bias® berkata...

walaupun ketek tuh monyet, ketek jugak yang bes. ketek ketek ketek!

patungcendana berkata...

belajar bahasa jawa...aku suka..:-D

re:...nasib baik hanya mainan tidur...kalau mainan bola sepak sure aku kalah teruk...huhu

triple x malaya berkata...

ni jawe dari mane...?kalau tahu dek keturunan aku mahu kene band lu...coz lu sudah merosak kan bahase jawe yang sebenar nye...mengikut akta bahase jawe..barang sape yang merosakan bahase dengan sengaje...make orang itu akan di jatuhkan hukuman...hukuman nye..


lu kene cakap dalam hati seratus kali..

nyong ketek...100x....

sue-ana berkata...

mesti malam tu ko mimpi ketek,kan. ho ho

abah aku pun xajar aku cakap jawa. pasal senang dia nk ngumpat dgn mak aku. ke aku yg mls belajar??err..err..

mamai berkata...

jalok ambong sitik hehehehe

@tune® berkata...

jas-->>
muke jawa kan chantex!!!

en_me-->>
hmmm...


engkolah-->>
soto??
ape tuh??

paradoks-->>
aku jua begitu

lumut-->>
menantu die jahat ler tuh..

tu yg dikatenye monyet

kikur-->>
tape..
at least ko leh speaking berabuk!!!

bias-->>
rokok ketek???
hihi

patungcendana-->>
kau suka??

hahhaa

XXX malaya-->>
ceh...salah mendenye...
betu la ape??
ke name lu man??

sue-ana-->>
aku blajar dr mak aku..ayah aku melayu..
tp lawak lam jawa die yg ajar

mamai-->>
ambiklah..
hahahhaha