Khamis, 20 Ogos 2009

Kehendak-Nya

Hari ini gua merempit dgn ayah g ladang gua...rempit ngan ayah bukan rempit ngan bf oke...sendiri mau igt la rempit sama bf dulu apa macam...gua naik motor sbb nk jimat minyak kete..gua g ladang pas abes upik abu dan laura..layan sinetron dulu a bhai...baru ngamho..baru syiok nk wat keje

gua da siap keje..ayah pon begitu...ah sudah..kunci motore ilang plak....seluruh kawasan dah gua sama ayah teroka mencari kunci motore..tempat sekangkang kera pon kunci leh cicir n ilang..Penguasa Alam yang Maha Mengetahui telah menutup pandangan mata kami untuk menjumpai kunci tersebut sebelom Asar..mahu gua sama ayah solat kt umah atuk barangkali...

Azan Asar berkumandang..ayah masih salahkan dirinya yang telah dimakan usia..katenye die suda jadi pelupa..walhal gua bajet pasti kunci tercicir..bukan salah usia..

Usai solat Asar di rumah atuk..gua berjalan lagi di tempat kejadian..kemudian ...gua ternampak segugus kunci..lantas gua laungkan ke ayah.."Ayah..jum pulang..sudah jumpa.."

gua dan ayah xputus² berdoa minta pertolongan dari Yang Maha Kuasa semasa solat Asar..gua yakin, Allah Maha Mendengar lagi Maha Pemaaf..mintalah padanya..nescaya DIA berikan yang terbaik..

jikalau DIA telah menutup pandangan dan sudah tertulis tidak..pasti tidak...gua syukur..masih ada kesematan yang diberikan oleh-Nya

**gua bukan anak yang baik..sbb sepanjang pencarian..muka gua ketat giler..sekali lagi gua dah derhaka sama ayah..ayah..ampunkan dosa saya ayah...

18 ulasan:

Nadine Zuharra berkata...

Allah SWT sentiasa mendengar doa kita.. so,kene yakinkan diri dan tak putus asa berdoa walaupun apa yang dihajat2 kan masih belum menjadi realiti.. : )

jasrina rahim berkata...

ko mintak maap kat sini, ayah ko baca tak blog ni???

helomynameisjaye berkata...

alololoo..anak pacik ismail ni *_*

Umie berkata...

Entry yg penuh keinsafan sempena Ramdhan.. selamat berpuasa & berterawih ye cik tun.. hehehe

lumut berkata...

Allah itu Maha Adil,
wa dlu pon suke je wat mke ketat ngan ayah wa.
sbb die suke tnye mcm2..

tp skrg wa sedar..
ayah wa la lelaki yg paling wa leh caye dlm idup..

slamat berpose.=)

mugiwara berkata...

agaknya, itulah sebab lu tak jumpa. lepas lu insaf, baru jumpa...

ada hikmahnya tu. erm..

cikgu liza berkata...

kebun kome dekat mana ni? haru jugak nak balik jalan kaki ye.. apa pun entri yg sgt sesuai bagi menyambut ramadhan al mubarak.. selamat berpuasa.. :)

mamai berkata...

atas kehendakNya segalanya jadi mudah segalanya jadi cerah syukur nikmatnya

sue-ana berkata...

abah aku lupa mana dia cicirkan gigi pelesu dia 2minggu lepas.sampai skrg xjumpa.huhu


selamat menyambut ramadhan al-mubarak ye. (",)

zairi berkata...

kat surat kaba mingguan m'sia ada ruangan buat renungan barangkali dia punya page.apekebendantah ruangan nya tu. kat situ kalo ko masuk kan entry ni, sure....kompom....meybi....ada orang kasi frame.

Aku... Dia... Kamu.. berkata...

Selamat menyambut ramadhan almubarak! Selamat menjalani ibadah puasa dan menunaikan terawih! Moga ramdhan kali ini menjanjikan seribu rahmat untuk lu sekeluarga!

aloy_paradoks berkata...

mesti ada sebab kenape lu tak boleh bail awal...

Deana Ismail berkata...

Aku insaf betul ni! Lately kau punya entry has become an eye-opener fro me...

patungcendana berkata...

pasti ayah kau sentiasa memaafkan...:-)

selamat berpuasa.

kimisai berkata...

Gua nak Mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Bagi Semua Bloggerz dan Umat Islam..Gua Mohon Maaf Jika Ada Melakukan Salah Silap Pada Anda Semua..Puasa Biar Penuh....ngeh3...

kimisai berkata...

Gua nak Mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Bagi Semua Bloggerz dan Umat Islam..Gua Mohon Maaf Jika Ada Melakukan Salah Silap Pada Anda Semua..Puasa Biar Penuh....ngeh3...

chucky berkata...

kalau banyak tengok cite keliwon,mesti kata kunci kene sorok..
khurafat

@tune® berkata...

Nadine-->>
yeap yeap..
betul tuh...minta sajalah...
insyaAllah..dia pasti memberi...

Jas-->>
xbace..xpela...
hahaah

jaye->>
alololo...anak pakcik md nor

umie-->>
thanx umie..selamat kepada kamu juga

lumut-->>
same la..aku pon pcaye kt die...
suami sendiri nnt lom tentunye...

mugi-->>
insaf??
hihi
ye..hikmah disebalik kejadian

cikgu-->>
kebun kt umah atuk ler...
ni mesti lupe suda...

mamai-->>
aku setuju..dan setiap kali itulah aku bersyukur aku masih punya ayah

sue-ana-->>
hihi...
masalah tuh..kang xensem plak dienye....

zairi-->>
hihi...
xpela..
seganla..aku kn pemalu...

kau dia dan mereka-->>
selamat gak kepada lu!!

aloy-->>
tu lah..maybe ade pokok tumbang kot???

kikuri-->>
tu lah..aku cume nk igtkan kepada orang yang masih punya ayah

patung-->>
insyaAllah..
die ayah yang baik...

kimisai-->>
hoaih!!
kau saje cakap pose biar penuh..
dah tentu xpenuh nya..
cait!!!

caki-->>
hahaha...
ilmu itam tuh!!