Rabu, 19 Ogos 2009

saya sendiri

unlike others...gua xpunya colleagues to chat with, to share toilet with, to talk bout fasting months, listen to their husband or babies health...etc etc...

gua selalu sendiri..ckp lam hati sendiri...ngomel, ngutuk, marah...dgn hati jer..xde gang suda

tawon nih..gua xde la dgr kelik² gua jual tudung, biskut raya..pastu nk tgk derang beli kasut raya ape tawon nih..sajes tema baju raya kaler ape yg sesuai kt diorang...tya baju raya anak da dapat ke blom..henbeg nk sesuai ngan kasut or baju...nk g Spa kasik diri manja sbelom raya ke idak...ataupon nk dgr derang gaduh ngan laki nk cat umah kaler ape mahupon beli perabot yg mediteranean atopon bali style...serta kes² balik kg

lepas raya pulak gua xkn menunjuk baju raya gua yg ade batu kapur mahupon batu kelikir kt kelik² gua untuk mengetahui siapa punye baju lebih bergemerlapan...

gua masih sendiri..di ladang itu...menantikan cikgu sekolah untuk membeli hasil tanaman gua..

ayah gua plak wat renovation..nk raya la katakan..umah cendawan gua pon nk kene cat sket gak...takut raya orang xmo lepak umah atuk gua..nk tgk ladang gua plak..

dan, kalau member² gua smua sibuk downpayment umah same nk wat renovation. umah kediaman...gua cuma ada umah cendawan nih la...sama gak kos ngan derang beli umah...


ah..let d pics do d talking lah..

Photobucket

ini adlah diantara pengeluaran yang xdijangka dan wa bersyukur kerana Allah memberikan rezeki secepat ini walhal gua patutnya dpt rase keuntungan bulan OCT 09 nnt..



Photobucket

abg cendawan ske sejuk..so..ari² gua angkat itu ampat gelen tong racun kasik spray sama abg cendawan



Photobucket
ayah n gua dok wat pili kasik gua kurang angkat air ari²..leh bengkok tulang belakang gua kalau angkat ari²



Photobucket
kadang² pakaian rasmi gua kalau time ujan...



Photobucket
cat rumah



Photobucket


syukur gua punya ayah yg leh bertukang..die da pagar gua punye rumah..pastu wat pipe..doa lg...kasik simen mane yg patut...thanx ayah..

and...gua bersyukur dapat sambut Ramdhan tahun ini bersama keluarga dan lu olang....syukur...gua mohon maaf kalau ade tulisan gua yang menyinggung perasaan lu olang spenajang gua berblog nih..

**wpon gua sukati masuk keje..tp penat die same jer ngan makan gaji...kekadang gua rase jadi bos..tp hari² gua mmg jadi kuli


20 ulasan:

helomynameisjaye berkata...

wahh best best cendawan dah bule kutip.putih seperti salju lagaknya.kih kih kih.raya nnt biskut cendawan sebalang!

mamai berkata...

best giler la ada ladang cendawan sendiri...cerita la macam mana kau cari market, kos nak buat projek nie macam mana nak dapt bantuan..

aku tertarik la

Monkey D Luffy berkata...

berangan plak aku ternak kambing

lumut berkata...

kagum aku ngan kau..
aku dah lah suke makan cendawan..
best2..
kau memang tabah..

walaupun kau nampak kuat diluar..
tp ade isi hati kau yg sume org tak nampak..
bykkan berdoa pd Maha Mendengar..
=)

sue-ana berkata...

wah,hasil tuaian pertama. mesti rasa puas gila,kan. xsepuas menuai di barn buddy,kan..kan..

tahniah2!!!dh jadi OKB nnti,jgn lupa kengkawan.eheh

zairi berkata...

hepi2 selalu.manis2 kan muka moga rezeki melimpah ruah.gua tabik spring sama lu.dulu masa gua blom stat skolah, arwah ayah gua pun ada buat cendawan.tapi x macam skang punya teknologi.gua bajek macam 20'x20' je kot besar pondok cendawan tu.itu pun berselubung ngan kain guni.kalo gua bosan2, gua ada gak bentang towel mandi mak gua kasi baring2 dalam pondok tu. nyaman wooo...

suhanazainal berkata...

fuyo anda hebat!

eZa berkata...

congrats beb! alhamdulillah, rezki rayo ;)

hanis berkata...

bestnyer jadi boss.
tahniah...

mugiwara berkata...

sonoknye~

tahniah! tahniah!

semoga rezeki makin mencurah2 ye....

zakat harta jgn lupa bila dh berladang sinri.

@tune® berkata...

aye-->>
bukan biskut jer..aku bg ko duduk atas kerusi cendawan gak..muahahaha

mamai-->>
kalau ko berminat...senang jer nk jaga...ade byk blog cendawan yang ko leh xplore...nnt biler² aku citer la sket ye...

luffy-->>
leh jadik kenyataan la...

lumut-->>
dihati aku masih seorang perempuan yg lembut dan gile babas nyer sensitip

sue-ana->>
kalau ko samakan ngan barn buddy same farmville..mmg jauh bezanya..

hahahhah


zairi-->>
dulu..atuk gua pon ade wat ini cendwan..itu jam tahun 80-an...derang buat pakai kapas..ade subsidi dari Risda..gua pon slalu kacau pakcik gua yg kene buli ngan atuk gua..

rumah cendawan kene redup n sejuk..baru la derang leh hidup aman damai

sue-->>
aku biase jer la..
kau lagi hebat

eza-->>
thanx

hanis-->>
besh??
letey wooo

mugi-->>
bukan zakat harta la..zakat perniagaan

lu plak jgn lupa zakat pendapatan..gaji bulan² tuh..jgn diabaikn

aloy_paradoks berkata...

alamak sedih lak... cayalah beb.. gua suke tengok org yang bekerja sindiri mcm ni... boleh menjadi pulak usahanya tu.. baru la stylo..

@tune® berkata...

stylo??
aiseh...
pakai kain batik pon stylo kn??

hacienda berkata...

klu aku nak keje dgn ko,leh x?ade keje kosong x?siram cendawan pn xpela..syok ek hasil dh dpt,wat keje sndr?

saya lah berkata...

skang lu sendili la..nati bile lu da jumpe dato s, dato f, dato k misai, tade dah la lu sendri..mase tu baru la lu nak menafikan no komen lah,kawan bisnes lah...

p.s: org bisnes ni kan banyak golonan datok2

cikgu liza berkata...

beb!! semangatnye cendawan ko!!! geram aku!!! ada buat penghantaran rumah ke rumah tak? anto kat rumah mak akak.. akak mebeng2u la payment nanti.. ehhehehee..

aloy_paradoks berkata...

stylo bukan pd pakaian...

Deana Ismail berkata...

Aku bangga betul tgk hasil kije kau! Ya Allah, murahkan lagilah rezeki Atune sekeluaarg.. amin!

All the best!

chucky berkata...

patut selipar jepun aku ade cat
kau punye keje

@tune® berkata...

ieda-->>
haha...
syiok???
penat la weh..tpai yg syiok keje xde mase la...

engkolah-->>
aku kan datin Sri..ape kesah?
cah cah cah...

hahahha

kak liza-->>
cendawan mmg semangat...
semangat cam orang yang tanam...

Semangat!!

aloy-->>
ok then..melalui ape yg aku buat??
stylo mylo...hihi

kikuri-->>
thanx la..aku pon jeles tgk ko g blaja..ngajar lg...power system hape jadah...
serabut!!!

caki-->>
sikit jer