Jumaat, 14 September 2007

atun&ayah

anda pernah menonton afif&ayah kt ceria(astro)?
atun & ayah lebey kureng same la...

ramdhan kali ni...aku mcm iera...dpt myambut di awl..kalau xkn ra...same jer la kite ye...


pergi blk ayah aku amek naik moto...jimat gle bulan pose nih...
(tp ni gambar hiasan..iera ngan caki merempit kt bandung-sungguh xprofesional-amatur)



balik 1 ramadhan, ayah aku hamek naik moto baru...wpon die xmng moto power rutt
..excited nye pasal...aku blk tglkn smua keje...mls aku nk pikir keje...



(ni plak aku ngan ana..lumba ngan caki+iewa kt motor GP..kitorg profesional..tgkla..menang gaya tau...malas pakai hemet coz rase slamat)-gambar hiasan


aku mmg terpikir nk mkn bubur jagung...ayah aku plak myuarakn nk mkn bubur tuh...
jd kami pon mcari² jagung tok mak aku masak bubur...(mmg anak ayah..instinct same)

unfortunately...xde jagung(maybe bukan season die)...pastu cari org jual bubur kt Meru city ni pon..hampeh...xdpt gak....
aku tgk ayah aku cam teringin nk mkn sgt...

sapai umah, aku g kedai...aku beli jagung dlm tin, susu cair.
blk aku letak kedua2 bhn dlm periok,tambah gule sket...
dah jd bubur jagung..(sape nk resipi, leh la amek dr i k...)
terer x aku?terigt aku kt kwn aku..
.die yg ajar..name die Pae..dah kawen agaknye die...

ni la hasilnye..korg leh cube coz rase die xde lemak..sedap sgt...hehheh


ayah aku pon suke mkn bubur jagung tanpa santan..die kate berkhasiat...bangga aku ayah aku mkn bubur ni coz ayah aku ni payah sket nk mkn kalau bukan isteri die yg masak...
tp aku rase seronok..coz sambil aku menaip bog ni..aku pon tgh mkn saki baki terakhir bubur jagung nih...

so..smoga Ramadhan kali ini memberikan berjuta keberkatan dlm hidup kita...
Selamat Myambut Ramadhan,
Ampun dan maaf kepada semua...

5 ulasan:

:: iera :: berkata...

muahahahhhaha..takleh tahan tgk gambo aku ngan caki tuuu..hahahaha...

helomynameisjaye berkata...

awwwww..ur so schweettt.
pandai amek ati ayahnye nehh..
ngehngehngeh..

agak2 kt bakal bapa mertua mcm gitu ke idok?
hihihihihihi..

btw, gaya mu nek mutu hebakkk sokmoo..i loooikeee.hands down!!

@tune® berkata...

ko tak nengok caki terbang lg...gaya mesti up tau...
ra..ko mmg skema naik moto...

:: iera :: berkata...

aku tau naik je..kalau bawak, haraaammmm jadah!!! hins hins hins..

kalau dah naik pun nmpk skema, ko leh bygkan tak kalau aku bwk moto cane?
muahahahhahah..

chucky berkata...

tobattt,aku x mo naik moto ngan iera lagi weh
gayatttt