Isnin, 25 Mei 2009

eas...ea..bee..ea...arrr...sabar(jgn lupe jari ala² heliza lam Syurga cinta)

saya ade penah dgr ceramah...ustaz nih suruh kite banyak² bersabar dalam ape jua perkara yg kita lakukan...kerana sabar itu ½ dr Iman...(lagi ½ pandai² la anda cari sendiri)...

saya cuba bersabar dan terus bersabar...(♫ku coba..dan terus mencoba...~allycats)

kalau orang buat road bully saye wat pertama kali..saya igt ustaz kate "sabar"...

kali kedua kene lg orang masuk simpang xbg signal...saya igt muke ustaz saya, saya "sabar"...

kali ke-3 orang overtake bodoh macam xde g klas memandu..igt ustat lagi.."sabar"

kali ke-4 orang kuar simpang hinggakan saya nk terlanggar die...saya sabar..tp jari tengah saye xsabar, lantas tangan kiri saye membunyikan hon...diri saye tetap sabar....sabar kn saye?(kikuri..ko innocent kan??ko xpaham kn??)

kalau kali ke-5 orang buli saye...saya calarkan kete mcm caki buat kt orang yg xrespek mase tumpang park kete kt umah saye ajela...

"DAN MINTALAH PERTOLONGAN (KEPADA ALLAH) DENGAN JALAN SABAR DAN MENGERJAKAN SEMBAHYANG. DAN SESUNGGUHNYA SEMBAHYANG ITU AMATLAH BERAT KECUALI KEPADA ORANG-ORANG YANG KHUSYUK."
(Surah al-Baqarah ayat 45)


**saya mmg bukan penyabar orangnye..hanya dalam kes tertentu shj saya rase sabar itu perlu...kalau da sapai nk membahayakn diri...erm...

40 ulasan:

Umie berkata...

bagus ko ni...ingat pesan tok guru... kalau aku,maksimum 3 kali je...lps tu kalau makhluk2 tu buat jugak aku balas balik le...hehehe

** sebenarnya aku teringin sgt nak angkat jari di tengah kat sesape pemandu yg bengong... tp tercalar la imej sopan santun aku nnt...kekeke

cik belacan melaka berkata...

sabar pon ada tahapnya.maka itu bedah kita haruslah mempergunakan jari tengah sebaik mungkinnn..

NaDiaHaNuM~ berkata...

anda mampu mengubahnya..
ingatlah org yg tersayang..
hohoho..

misz eyeliner berkata...

alahh.. tunjuk jari aje kan? bukan ko maki dia. so, masih dalam kategori sabar la tu.. ;p

pEts LovEr.. berkata...

ha'aa..tunjuk jari jerk kann.. ko nih mmg penyabar la tunee....

@tune® berkata...

umie-->>
aku mmg bukan gadis lemah lembut ayu sopan santun..makenye...i dun give a damn wif wut ppl say..
huhuhu

cbm-->
kiah..u tau la kan..i kan ske mencarut..jadi..da tentu mereka xdgr...make..gua sekadar ape yg mereka napak la kan...

nadi-->>
saye igt..
tp igtkan mereka terhadap saye?

eyeliner-->>
aku tunjuk penumbuk..harus die kene tembak...

pets-->>
penyabar kan??
aku tau..kikikiki

Monkey D Luffy berkata...

ganas gak ko ni

@tune® berkata...

sikit² jer

aloy_paradoks berkata...

gua kalau ada kes mcm tu,,,
gua akan tunjuk fuck......
automatik gua jadi lega dan tak marah lagi..

hanis berkata...

huyoh. huyoh..
keganasan ko terlampo

mugiwara berkata...

aku pun tak penah tunjuk2 jari kat orang~
er...seingat aku la~ hehehe...

kau brutal~

mrblind berkata...

kalau la ustaz lu tahu..remuk hati dia..hahaha

@tune® berkata...

aloy-->>
bermakna..kalau nk lega...fuck kan ajer la eh???

hanis-->>
ganas tahap satu

mugi-->>
penyabar da kategori lu ni

blind-->>
tu la..gua da kecewakan die

arfahadnan berkata...

aku biasa nyer maki jer dalam keter sekuat hati.. bukan dier dengar pun.. pastu potong keter dier dan bagi pandangan sinis..

sopan kan aku.. aku seorg yg penyabar sebenarnyer..

aloy_paradoks berkata...

kalau gua la,,,, tapi ikut cara lu sendiri la,,,

saya berkata...

ahh..takde sabar2 de..nyakitkan ati je lagi ada... hehehee

macha_sezs berkata...

wuuuuu~~
mana ade belajar overtake kat sekolah memandu~~

::cikgu liza:: berkata...

pantang gak jumpa org macam tu.. pantang tak maki.. cikgu pun manusia biasa.. tapi maki dan maki sajalah.. tak berapa pandai nak guna kan jari di tahap maksima seperti kamu..

Mohd Ariff berkata...

" dalam hidup seharian.. terkadang kita memerlukan kesabaran melebihi apa yg kita mampu "

* jgn biar emosi menguasai diri.

@tune® berkata...

arfa-->>
abes sopan tuh...tp die xdgr..kikiki

aloy-->>
lu leh la ..
gua xleh..kikiki

saya-->>
hihi..
camne nk dapat pahala..

macha-->>
ko xde ke?
kitorang kt sini ade..cube tya suya

cikgu-->>
awak xleh la...kang anak murid napak...xsenonoh plak cikgu die

arip-->>
baiklah

~ Lady ell ~ berkata...

kira thap kesabaran teruji lh ni...tp mmg kuat lh ko punya sabar..kalau laki aku tk de 2-3 kali nyer..pertama kali dh habis dah..

sue-ana berkata...

lemah lembuttt, sopan santunnn..(sila buat gaya haziq ye..)


~aku yg bukan seorg penyabar~

@tune® berkata...

ell-->>
sabar kene bertempat

sue-ana-->>
hahah...lawak budak tuh

ko xke?samela

逆円助 berkata...

さあ、今夏も新たな出会いを経験してみませんか?当サイトは円助交際の逆、つまり女性が男性を円助する『逆円助交際』を提供します。逆円交際を未経験の方でも気軽に遊べる大人のマッチングシステムです。年齢上限・容姿・経験一切問いません。男性の方は無料で登録して頂けます。貴方も新たな出会いを経験してみませんか

精神年齢 berkata...

みんなの精神年齢を測定できる、メンタル年齢チェッカーで秘められた年齢がズバリわかっちゃう!かわいいあの子も実は精神年齢オバサンということも…合コンや話のネタに一度チャレンジしてみよう

メル友募集 berkata...

最近仕事ばかりで毎日退屈してます。そろそろ恋人欲しいです☆もう夏だし海とか行きたいな♪ k.c.0720@docomo.ne.jp 連絡待ってるよ☆

家出 berkata...

最近TVや雑誌で紹介されている家出掲示板では、全国各地のネットカフェ等を泊り歩いている家出娘のメッセージが多数書き込みされています。彼女たちはお金がないので掲示板で知り合った男性の家にでもすぐに泊まりに行くようです。あなたも書き込みに返事を返してみませんか

動物占い berkata...

あなたの性格を、動物に例えて占っちゃいます。もしかしたらこんな動物かも!?動物占いをうまく使って、楽しい人間関係を築いてください

家出 berkata...

家出中の女性や泊まる所が無い女性達がネットカフェなどで、飲み放題のドリンクで空腹を満たす生活を送っています。当サイトはそんな女性達をサポートしたいという人たちと困っている女性たちの為のサイトです

セレブラブ berkata...

セレブ女性との割り切りお付き合いで大金を稼いでみませんか?女性に癒しと快楽、男性に謝礼とお互い満たしあえる当サイト、セレブラブはあなたの登録をお待ちしております。

夏フェス!! berkata...

夏フェス一緒に行ってくれる人募集!!夏の思い出一緒につくろぉ☆ megumi-0830@docomo.ne.jp 連絡してね♪

無料ゲーム berkata...

あなたのゲーマー度を無料ゲーム感覚で測定します。15個の質問に答えるだけの簡単測定で一度遊んでみませんか?ゲームが得意な人もそうでない人もぜひどうぞ。

素人 berkata...

Hな女性たちは素人ホストを自宅やホテルに呼び、ひとときの癒しを求めていらっしゃいます。当サイトでは男性ホスト様の人員が不足しており、一日3~4人の女性の相手をするホストもおられます。興味を持たれた方は当サイトにぜひお越しください

出会い系 berkata...

実は出会い系には…関係者用入り口があるのを知っていますか?広告主やスポンサー用に用意されたIDではサクラや業者が立ち入ることが出来ないようになっているのです。当サイトでは極秘に入手した関係者用URLが公開されています

逆援助 berkata...

男性はお金、女性は快楽を得る逆援助に興味はありませんか?お金を払っても性的欲求を満たしたいセレブ達との割り切り1日のお付き合いで当サイトでは大金を得ることができます。無料登録なのでアルバイト感覚でOK、詳しくはTOPページでどうぞ。

友達募集 berkata...

ホムペ完成記念!私の事みんなに知ってもらいたくて頑張りましたぁ。色々とご感想をお待ちしているので思った事を意見してください。メアドはほむぺにのせてありますぅ!★ fan.jna@docomo.ne.jp

家出 berkata...

夏休みで気軽に家出する女子○生が急増しています。しかし家出したはいいものの泊る所やお金が無い彼女たちは、掲示板などで泊めてくれる男性を探す子も多いようです。当掲示板にも夏休みに入ってから通常の3倍以上のメッセージが寄せられています

人妻 berkata...

今最もアツイバイトは人妻とのセフレ契約です。当サイトではお金を払ってでもセフレがほしい人妻が集まり、男性会員様との逆援生活を待っています。当サイトで欲求不満の女性との出会いをしてみませんか

素人 berkata...

素人ホストでは、男性のテクニック次第で女性会員様から高額な謝礼がもらえます。欲求不満な人妻や、男性と出会いが無い女性達が当サイトで男性を求めていらっしゃいます。興味のある方はTOPページからどうぞ

友達募集中 berkata...

少し魅惑な自分をネットだから公開してみました。普段言えない事など、思い切って告白しているプロフなので興味ある方はぜひ除いてみてください連絡待ってまぁす。 hinyaaaaa@docomo.ne.jp