Selasa, 8 Mac 2011

sekejap sahaja

Standard kalau hujan mesti traffic slow...tidak terkecuali aku...pagi ini hujan dan traffic jam sudah aku jangkakan...bagaikan bom jangka yg menunggu masa hendak meletus

Normally, aku akan facing kereta or lorry rosak yang menyebabkan jam..ataupun kerana bumper to bumper accident...this is normal...nama blog aku pon biasa...maka semuanya biasa sahaja...biasa...ordinary...biasa la kan...

tetapi, sesiapa yang melalui Tol bukit Jelutong this morning, memang akan mengalami bad traffic...
aku juga hairan and pelik kenapa traffic seteruk ini...seteruk suara budak audition mentor musim ke-5...

kedengaran ada siren ambulance dari belakang kereta aku..dan aku ada ambil sedikit kesempatan dengan membontoti ambulance tersebut...tapi, sekejap sahaja sebab macam tidak sopan la seorang wanita sperti aku yang meraikan Hari Wanita pada hari ini membontoti ambulance tersebut...

tiba-tiba, kelihatan ambulance itu seakan stuck di suatu sudut nun jauh di sana...jahatnya pemandu Malaysia kerana tidak memberikan laluan kepada ambulance tersebut..aku marah dan marah dan marah ...tapi, hanya dalam hati...

semakin aku menghampiri ambulance tersebut, semakin banyak lampu berkerdipan yang aku lihat...antaranya peronda lebuh raya, lori simen dan kereta polis...aku yakin pasti ada kemalangan..standard la kan..apa lagi yg aku boleh assume....

Betul!!accident!!Motor yg sudah remuk...atau sangat remuk seremuk hati yang berkecai dihempas ke batu...dan sekujur tubuh yang ditutupi oleh kertas surat khabar yang berlumuran darah...dan seolah-olah ada serpihan badan manusia yang digilis lori simen...

semua kenderaan perlahan dan juga beberapa penunggang motosikal ada yang seakan insaf dengan kejadian tersebut...tetapi..insaf itu sekejap sahaja...selepas itu, berdesup aku lihat motor-motor itu perginya...yelah, dah lambat nak masuk kerja...inilah tabiat kita...


**skema x ayat aku..nk try tgk google translate sat,...hahahaha

7 ulasan:

chucky berkata...

ko lambat masuk opis,bg tau ade jem ke????

Umie berkata...

aku mcm baca artikel kat sokkabar plak bila baca entry ko nih..biasa la tu kan...kui3x

sue-ana berkata...

rasanya gugel translet lg skema.stret forward.hehehehe

Anak Wak Mail berkata...

biasa la jam mesti accident!!..tiba2..ada org betulkan jalan..

@tune® berkata...

CAKI-->>
xlambat pon..still on taim...cume awal 1/2 jam jer...hahaha


umie-->>
ko rase aku leh jadi wartawan?
waoooow...

sue-->>
pon jd pound...hahah
kaya aku...

AWM-->>
kalau org btulkan jln xpe..kalau xcident mati bungkus²

takottttt

jijah montel berkata...

ondscene lah ni.. haihhh..

@tune® berkata...

OF COZ...reporter kan...