Jumaat, 21 Disember 2007

Hari Raye Haji 1428H

semalam, Hari Raya Qurban..Semua ummat Islam meyambutnyer dgn penuh kesyukuran, kegembiraan dan kesederhanaan...camtuh gak family aku...tp aku rase...family aku jer yg sakan beraya...ngan makann, pakaian...

sbb ape aku kate camtuh?sbb, kebanyakkan org yg aku nengok..derang x pakai baju Raya pon..tp family aku pakai sapai petang...even cousin2 aku pon xpakai baju raye...heehhe

pepagi..kitorg terkocoh² g solat Raye...ni dah kire 1 kemestian wat family aku...
so, twon ni...k.nyah blk lambat...die xjuin solat raye haji ngan kitorg...


Su & Cik..bukan dgr khutbah..dok sibuk suh aku blog kan derangg punye muke dlm blog aku nih...(kurangler pahala kitorg smlm)




chucky lena tido taim Khutbah..ish ish ish...


Balik solat...pas mkn²...chucky dah ready nk g keje...die jer xpakai baju raye sbb nk g keje dah....


aktiviti su & cik...tgk tv..ntah bape kali ntah derang tgk citer baik punyer cilok...
pastu main game kt PC...tuh jer la keje derang seharian..pastu bile lapo...mkn...


Adik, ayah, emak sibuk kt surau...Qurban tawon ni 4 ekor tumbang...
K.nyah blk petang dah...

Aku lak..pas solat Raya...terus gerak g umah andak, cik aa, mak uda & lastly umah atuk..
Umah atuk aku lepak lame..coz wpon dekat..tp aku rase jarang sgt aku lepak sane...
so smlm dr tgari sapai ptg aku kt sane...
pastu...makcik2 & nenek sdara pon sapai...
family aku sapai ptg...

Aku mmg ske Hari raye...Aidil fitri&Aidil Adha...semoga, aku masih dpt myambutnya pada tahun depan...

4 ulasan:

chucky berkata...

aku cume tetidoo jek,
kalau ayah tau aku tetido,sure dia bising,dah la dia yang bace

suya berkata...

hihi..ish ish caki pe tido taim kutebah??tataula aku kalo taim jemaat lak cane..hekhek

Hana berkata...

lol kantoi..caki tido masa khutbah..
suya..kalu khutbah jemaat..die rebah..hehehe

@tune® berkata...

sib baik xkantoi ngan ayah..kalau die tya intipati kutebah??mampos seko2 nk menjawab...

suya, bak kate hana..rebah terus taim khutbah jumaat...ishishish