Ahad, 28 Oktober 2007

DOUBLE STANDARD

patut ke?ntahla...kepada org2 yg kaya, bergaji besar, berkereta mewah, memiliki lappy+PDA yg canggih, bekerja ofis, ade air cond...they deserve la......maybe mereka perlu smua ni untuk meng up kn diri mereka and for keselesaan mereka...as for me..baguih gak aku xmingle jingle ngan mereka ni smua so dat aku sdar diri...

ADVANTAGES:

1. MAKE OVER
sbg salah seorg penjana ekonomi negara(keje KILANG), aku xperlukn mekap yg tebal& mahal. bukan ape...spt entry aku me@work tuh..aku perlu mengikut GMP so that aku akan menghasilkan hasil yg berkualiti supaya ianya cemerlang, gemilang terbilang...

2. HIBURAN @ LIBURAN
aku juga xperlu berkaraoke di RED Box yg berkaler ijau ataupon KTV...ataupon sbgnye...mgape?kerana...aku leh melalak di karaoke box bersama rakan² operator pegeluaran aku di KARAOKE BOX yg jauh lebih murah. hya RM 1 untuk satu lagu...pergh........

3. MAKANAN
makan...aku rase mamak pon xlayak...bukan ape...mamak pon mahal...so aku rase rase baik mkn kt gerai tepi jln yg menawarkan juadah+hidangan yg lebih variety dr TGI friday mahupon keni rojers atupon starbucks@lecka lecka...mahupon coffe bean...yg paling baguih tempat nk hang out ialah di "KEDAI KOPI SETABAK"

4. KENDERAAN
...baju kilang jer kaler biru...make amatlah sesuwai uniform ngan kete atoz kebanggan ku ini.almaklumlah...nk beli yg mahal..gaji ciput jer...bukan 4-5K pon...

5. PERCUTIAN
..erm..lebih baik dlm negara...VISIT Malaysia year 2007

6. PAKAIAN @ PENAMPILAN
...at least...ari2 aku g keje lenggang kangkung jer...no hand bag, no lipstick, no blazer@dress coat yg sesuwai...ari2 pakai uniform...xyah pening kepala otak nk pakai ape...plus xde lah aku mencuri alat mekap kt guardian...

well...aku xkesah ape org nk ckp mgenai pekerja kilang...as long as boss aku yg bayar gaji aku...aku tadahal...

cuma aku harap...jgn la kite memandang rendah kepada mereka yg bekerja kilang coz kalau x, makin ramaila foreigner yg masuk ke negara ni...begitu juga para petani, penoreh getah, and smua seangkatan dgnya...asalkn ianya halal and mampu menampung hidup

juga jgn pandang hina terhadap fakir miskin ataupon mereka yg tidak berada kerana sesungguhnya mereka adalah org yg paling mulia di sisi ALLAH S.W.T

sib baik ade gak org nk amek aku bekerja wpon keje di kilang kerana aku rase ni pekerjaan yg halal. drpd aku mencuri barng mekap kt sek 24 SA, muke masuk tv+ kuar surat jkhabar...or merampuk@meyamun org...mahupon mgedar dadah...NAUZUBILLAH...

WASSALAM...

-atun:pekerja kilang tegar...-

5 ulasan:

suya berkata...

walo ape pon pekejaan kite janji ianye halal dehh...
sbb aku pon lom tau ape aku nak jadi bile besa nanti....
wateva it is...ure still wok bebeh!!
sum more ure still paris wutttt;)

helomynameisjaye berkata...

erkksss...manyaknyehh mensyen psl teman sejati di ATPN itewww..
sian die.munkin kesempitan idup mendorong die utk berbuat begitu.

@tune® berkata...

suya...paris+nicole mmg besh...gaduh2 pon ok...

ajai...tu arr..dr mencurik masuk kene byr RM2000+bon...baik aku keje ari2 kt kilang tuh...siap ade saham agik...hikhikhik

chucky berkata...

sape dabel standad biokan jeee,
nnt mati gak
kene tanam gak
ampagas bran electrolux betul
same jee

@tune® berkata...

sabo...ni bukan untuk diriku...tp peringatan kepada smua