Ahad, 9 Oktober 2011

Hati

kalau hati aku ibarat bukit2 yang ade di kawasan puncak alam,
sudah ditarah2 dan menjadi tanah rata jadinya...

andai hati aku ibarat sempadan selangor,
sudah pasti ia semakin kecil kerana telah diambil putrajaya...

jikalau hati aku ibarat pasir dipersisir pantai,
pasti ia sudah dimakan hakisan dan deruan ombak...

oh hati...andai kau boleh bersabar,
bersabar lah samapai kapan pun..
kerana orang yang bersabar adalah mulia di sisi Allah..
akan Allah gandakan rezekinya selagi ia mampu bersabar...

oh hati, teguhlah sehingga ke hujung nyawa...
redha lah dgn setiap apa yang berlaku...

kepada yg diluar sana, kalau aku boleh bersabar...
kamu juga bersabarlah...
aku yg menghadapi ujian Allah ini ingin terus bersabar dan bersabar..
maka orang disekelilingku, jangan kau bertanya apa2...

kerana setiap kali persoalan itu diajukan,
air mata aku pasti berlinangan tanpa kamu ketahui...

7 ulasan:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

sedey plak ai baca ni...uwaaaaa

uols nak button follow ni...kater nk letakkkkk

@tune® berkata...

huwargh....

ok ok..dah!

hahaha

Kakzakie berkata...

Oleh itu kakak tak akan bertanya
sungguh Allah maha pengasih
serah diri atas apa yg terjadi
moga ada sinar di penghujungnya nanti
kesabaran ubat hati yg terbaik

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

baru jumpa ngeee

@tune® berkata...

kakzakie-->>
begitulah hendaknya...
doa yg tak pernah jemu sbb Allah tu Maha mendengar..mungkin perlu lebih byk bersabar...

ladyayu-->>
ok...kikiki

Anak Wak Mail berkata...

pantun ke ni??hihi..

best3x..sedih, rasa nak nanges!

@tune® berkata...

NAGES LA...
hahahha