Isnin, 25 November 2013

Life is A Live

Hidup kite adalah satu siaran langsung..terus menerus. life kita berbeza walaupon kau dan aku belajar di IPTA yg sama mahupon kau dan aku duduk di kerusi yang sama. let say kite duduk satu bench...kau sakit perut cirit birit..aku tak...so perjalan hidup kau lebih berwarna warni dan bermacam² bau dari aku...kan kan kan?

perjalanan hidup aku pon xseperti yg aku nak n rancang...tp akan aku perbaiki dari masa ke masa..in sya Allah

aku ada seorang kawan...kalau nk dibandingkan kehidupan die dgn aku..mmg mcm langit dgn bumi. Aku knal die mase aku same² keje Top Glove dgn dia. She's my senior n blh dikatan pioneer kt TG. ko bg jelah ape masalah glove, in sya Allah die blh tau ape masalah. even skang die pon masih tere n igt lagi chemical²...tp kalau org xknal die..org boleh kate die sombong la...hahah..sbb mase memule pon aku mane baik sgt dgn die...lepas beberapa bln baru ngamho!

Dia ni aku kategorikan bijak. Byk offer job best yg die dapat.. Nestle, M-Mobile, and ade a few kampeni la gak yg besar². Tp Allah tu Maha Mengetahui. smua job yg die dapat or interview ke..mesti time xkene...time bersalin lah..ape lah...tp..bile Petronas offer die...terus die dapat n dipermudahkan oleh Allah.

Harta die mmg byk...life die orang blh kategorikan senang...dah macam ejen hartanah aku tgk die..beli umah jual..beli umah jual...

Tp, ade yg Allah bg kat dia..Allah xbg kat kite...

last year, August 2012 masa Hafiey n Shafa nk buat akupuntur utuk Hafiey

Allah bagi di macam² dugaan. Aku tau die ni mmg tabah. ko bayangkanlah, masa die kt Kerteh, die dgn anak die 2 org n bibik. usben die gov servant blom blh pindah ke kerteh lg. Anak die yg second tu sakit mlm² n die drive dr kerteh ke kuantan cari hospital...siap sesat bagai...Allahuakbar

tp perancangan ALlah tu Maha hebat. Anak die yg ke3 jatuh dlm bilik air last year. korang baca la blog die. setiap kali die update post, air mata aku pasti bergenang...setengah tahun die cuti semata² nk jaga anak die dr fisio sampaila ke akupuntur ...

Alahamdulillah, Hafiey dah beransur pulih...bile tgk anak die belajarberjalan..teringat bile cik Qaseh nk bukak langkah...
Shafa & I with Hafsya (2nd daughter)



Tiada ulasan: