Khamis, 16 April 2009

gua mmg takde keje lah!

profession sebagai penganggur ini sejak menjadi Tan Sri ni, gua telah menjadi ahli Kelab pintu belakang...owh..salah..sekadar pemerati saje, same macam wa liburan aritu...kerana faktor usia yg xsejajar...wa suke kan jadi pemerhati??baik² la lu olang...

dulu, makcik² dan emak gua adalah ibu kepada anak² mereka sahaja..make permasalahan lebih tertumpu kepada anak nk g skolah..menangis..pemakanan suami..masakan tengari...cerite di tv...

kemudian, tahun berganti tahun..masalah fasa kedua ialah tentang hala tuju anak²..biasela..pelajaran dan pekerjaan anak² mereka...(gua la tuh...parents gua xyah risau pasal wa olang...jadi manusia kami smua)

fasa ketiga dimana pencarian jodoh anak²...yg bertunag xjadi, yg asik kuar liburan xpikir soal kawen(gua n caki ler tuh)..haih..emak² sgt menyayangi anak mereka...

skang adalah fasa keempat dimana mereka skang smua bukan makcik lagi, tapi suda menjadi nenek!!mereka membincangkan tentang hal anak² mereka yg berkahwin dan masih menetap bersama mereka(mak gua tidak terkecuali), masalah anak menantu, masalah anak mabuk, bersalin dan cucu..

**mase beterbangan!!!

16 ulasan:

poyotito's berkata...

takde keje sungguh..!!

macha_sezs berkata...

sesuatu la u nih ngan suya..


ne de~~~*intonasi suya.

wahahaha

ilazz berkata...

indah sungguh donia kannn bila jdk penganggur ni. tehehe..

cik belacan melaka berkata...

wah...wategak bulu roma dengan lu munye opsevasyen.ggagagagaa

joegrimjow berkata...

mau jadi fasa ke2 lama2 skit
besttt

aloy_paradoks berkata...

lu duk mana? knp ayat lu guna ayat inlay... indonesia + malaysia?

Mr PenyuBiru berkata...

cam fasa pembinaan bangunan plak.hehe

mugiwara berkata...

memang pemerhati yg bagus...
tp apa tindakan susulan?

hanis berkata...

ni kene hamik minute of meeting nih...

@t00neY r00neY® berkata...

poyo-->>
name pon ngangur

macha-->>
besekla..
ade ler...
kikiki

ilazz-->>
ye la..nikmati dgn sempurna

CBM-->>
i besela...
wateguk pon ade kekadang

joe-->>
kmau bisa lagi..saye??ngak!!!

aloy-->>
wa dok kelang..
inlay?singlay&sing along wa penah ler dengar...

Mr. Penyubiru-->>
lebih kurang la kn?

mugiwara-->>
wa hanya memerhati..
tiada tindakan susulan

hanis-->>
ade...suda ready smuanye

mrblind berkata...

orang lain dah jadi nenek..lu jadi apa..hahaha

@t00neY r00neY® berkata...

wa jadi perdana menteri..kekekek

mugiwara berkata...

wa tak nmpk apa yg lu wat kt entri baru...
nk komen pun takleh...
pesal hah?

@t00neY r00neY® berkata...

ye ke?
aik??
pelik wa

Monkey D Luffy berkata...

kaakaka... ko skang dah rasa2 masuk fasa ke berapa?

@t00neY r00neY® berkata...

aku da fasa ke-3 lagi...hihi