Rabu, 15 Ogos 2012

bazaar punye cerita

rata² hampir seluruh ummat manusia kt Malaysia nih berkunjung ke bazaar Ramadhan di kawasan berhampiran...

bazaar ni slalunye kawasan jualan yang melebihi 5 buah gerai dalam satu kawasan...ok...ni korang bukak kamus Atun page 54...SBB XKOSE AKU NK SEARCH KT KAMUS DEWAN MAHUPON WIKI

kalau yg mmg meniaga kt bazaar..slalunye derang ade lesen n amik suntikan kt klinik kerajaan..tp kalau yg meniaga alone kt tepi jalan?adekah mereka aware dgn vaksin yg kerajaan bagi untuk mencegah penyakit yg ade kaitan dgn makanan?

tapi...kalau 2 orang jer yg amik suntikan(tauke) tapi yg tolong jual xamik suntikan?how lah weh?

name pon tepi jalan..ade lesen kah?kalau xsilap aku, kite seeloknye jgn beli kt warung tepi jln sbb xde lesen...hihi...wallahualam...

bazaar fav aku ialah sec13 Giant...kt sini mmg mcm²...rata² kalau nk kebab ke, popiah basah or roti john..gerai fav korang kene beratur paaaaaaaaanjang....tp klau pas blk eje aku trus shoot...mmg x beratur la...

bazaar kt meru saaaaangat x strategik...itu komen aku

bazaar kt pahang...Jerantut...derang nih well organized...sbb kalau air...sebaris jual air...kalau lauk pauk...sebaris lauk pauk...kuih, roti john n , murtabak pon blh dikatakan mengikut susunan yg teratur...so...konfem korang xsesat n kalau nk carik gerai yg korang suke senang je jupe...

tahun lepas aku ade gak dengar kes orang beli makanan kt bazaar sakit perut or meninggal...tahun nih alhamdulillah xde...

lagi 3 hari menjelang raya...semoga ramadhan kali ini memberi beribu pengertian dan keinsafan

3 ulasan:

nadinezuharra berkata...

sy rajin ke bazaar ramadhan nih.. seronok tgk mcm2 tp beli berlimit jgk; 1 mknn berat, 1 jenis kuih dn 1 bungkus air (wah, malas sungguh nk masak, hehe)tp sblom beli tu kene peratikan jugak tahap kebersihan gerai tuh.. kut2 ade bende2 asing yg hinggap.. : )

JelinaJoli berkata...

posa kali ni x ziarah bazar. masak saja. nampak tak ciri2 rajin di situ??

b a r i n e berkata...

atune, ku dah pindah blog. cekidaut *bluwekk*
http://republik812.blogspot.com/